Újrainduló gazdaság, újragondolt marketing?
Tracy Le Blanc fotója a Pexels oldaláról

Újrainduló gazdaság, újragondolt marketing?

Az utóbbi időben megjelenő nehézségek sajnos rengetek kis és nagyobb vállalkozást érintenek súlyosan. Renget ember veszítette el munkáját vagy a leépítések miatt vagy mert maga az egész vállalkozás szűnt meg!

A napokban már érkeztek a feloldások és határnyitások, de tartok tőle még jó náhány hónapig nyögjük ennek a 3 hónapnak a következményeit.

Amely ágazatot talán a legjobban érintette a vészhelyzet az a vendéglátás és a kereskedelem voltak. Ma és tegnap ugyan már néhányan kinyitottak, csökkentett létszámmal és nyersanyaggal felkészülve várták a vendégeket és a social media postok is kezdenek célirányosan értékesítés központúak lenni.

Mire érdemes figyelni a marketing folyamataid újragondolásánál?

  • A social media felületeiden határozd meg szűkebben a célközönséged. Gondold át az utóbbi idők statisztikáit, kik azok akik még egy válsághelyzetben se mondtak le a termékedről, szolgálatásodról! Találd meg ezeknek milyen közös tulajdonságaik vannak és a következő 1-2 hónapban csak őket célozd! MOST nem fér bele, hogy “talán” olvasók is legyenek a célzottaknál!
  • Ezen szűkebb célcsoport(ok)nak próbálj az ő hangnemüknek és szóhasználatuknak megfelelően kommunikálni a felületeken. Az általános kifejezéseket hagyd most ki a sociel kommunikációdból.
  • Fontos, hogy tudd: a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás hosszú távon mindenképpen nagyobb eredményt képes hozni, mint egy csak az eladásra koncentráló kommunikáció. Lényeg, hogy értéket közvetíts továbbra is.
  • Frissítsd fel a kulcsszavaid vagy keress újakat! A virushelyzet fokozódásával párhuzamosan a marketing kampányok a hirdetések elkezdtek olcsóbbá válni, hiszen számtalan cég állította le vagy korlátozta hirdetéseit. Ebből következően az egyes területek kulcsszavainak ára csökkent és átrendeződtek a szegmensek.
  • Mivel az utóbbi időszakra leginkább az volt a jellemző, hogy az emberek jóval jelentősebb része otthonról kezdett el dolgozni, bizony megváltoztak azok a rutinok amelyekhez március közepe előtt ragaszkodtunk. Így nézz annak is uttána, hogy ma már bizonyosan nem akkor nézik a postjaid mint a járvány előtti időszakban.

Valyon mi lesz ezeknek a következménye, ha betartjuk a fenti 5 pontot?

Azt fogjuk tapasztalni, hogy hirdetéseink és posztjaink hatékonyabbá válnak és ismét rálépünk egy építő jellegű útra!

Ha további kérdésed van a témával kapcsolatban, vagy inkább soknak találod a feladataid keress bátran és segítek szívesen!