10 ingyenes marketing eszköz, kezdő kisvállalkozásnak

avagy, hogyan vedd fel a ritmust, ha gyorsan akarsz elindulni online felületeken

A „gerillamarketing” szó számomra egy taszító jellegű magyar szó! Soha nem használom, mert negatív kicsengést hordoz szerintem. Jelentését illetően ami ugye alacsony költségvetésű, rendhagyó eladásösztönző megoldásokat jelent is kissé félve kezelem!

A mai „pandemiás” időszakban igazán ott jön jól nekünk maga a megközelítés, hogy igenis szükség van gyors és kis költségvetésű megoldásokra, ha egy kisvállalkozó indulni készül, vagy épp most ér oda, hogy eddig offline módon üzemeltetett vállalkozását online felületre tegye át. Mire gondolok?

Rengeteg kezdő kis vállalkozás van amelynek tulajdonosa úgy gondolja, hogy ” Jó lesz nekem a Fb, ott mindent be lehet állítani, és rögtön tudok értékesíteni!” ! Ez sok esetben így is van, hiszen: gyorsan felállítható akár egy online bolt is, adott social felületen, ahol valóban szinte azonnal megkezdődhet a értékesítés. Viszont azok akik hosszabb távon gondolkodnak, tehát legalább több évre tervezik az értékesítést, kereskedelmet és számolnak a vevők esetleges véleményével, teljeskörű kiszolgálásával is, nekik bizony egy idő után leesik, hogy ezek a social felületek nagyon bizonytalanok.

Számos megtörtént eset bizonyítja, hogy bizony nagggggyon könnyen és hirtelen is tudnak némely közösségi felületek egy-egy fiókot felfüggeszteni, akár azonnal törölni is! És bizony azt végiggondolva, hogy akár a több éves munkám egyik napról a másikra elveszhet egy letiltott fiók miatt…azért sokan átgondolják a lehetőségeket.

Szó ami szó, ezért IS érdemes egy SAJÁT weboldalt készítened, hiszen az a te domain neved és te tárhelyeden lesz, így senkinek nincs köze hozzá mit is csinálsz ott – nyilván bizonyos szabályok itt is vannak!

https://pixabay.com/vectors/knife-swiss-knife-tool-32934/

Következzenek tehát itt azok az eszközök, amelyek a leghatékonyabbak voltak 2020-ban a kezdő vállalkozások számára, ha már azok rendelkeznek saját weboldallal:

  1. Vevői vélemények – Minden vásárlás után kérdezd meg a vevőid, hogyan vannak megelégedve? Ezzel már te is azonnal megtudsz egy csomó jó megoldást arra, hogy milvel lenne még elégedettebb a vásárlód, illetve ha ő ezt mondja, amire te lehet, hogy eszedbe sem jutott volna, nagy az esély rá, hogy lesz még egy, aki szintén ezen a véleményen van…Így olyan dolgokat tudhatsz meg, amelyre odafigyelve, legközelebb szívesebben vásárolnak nálad!
  2. Saját domain – Egy a tevékenységed/szolgáltatásod pl.kulcsszavára lefoglalt domain nagyon egyedivé tudja tenni a vállalkozásod. Azonnal más a megítélése, hiszen mégsem egy fb bolt. Hitelt ad és építi a vállalkozásod image-t is! Ezzel a névvel pedig már tudsz minden olyan social felületen regisztrálni egy oldalt, ahol a célközönséged megfordul. Kezdetben elég, ha csak minimális információkat adsz meg és állítod be az oldalt, de már jelen vagy és rád tudnak keresni!
  3. Egy -egy oldal a célközönségnek megfelelő social felületen – Az előző pontban említett értékeken túl, a tendencia azt mutatja, hogy a fő közösségi felület az kell legyen egy vállalkozás számára ahol a célközönsége leginkább jelen van, és ez ugye manapság a Fb. Tudom ezzel egy kicsit ellentmondok a cikk elején említetteknek, de ha végiggondolod mégsem, hiszen a sorrend és a hosszú távú gondolkodás nem mindegy!
  4. Mutasd a tudásod – segíts – Bizony meg kell mutatnod mit tudsz ! Titkos ügynökként, senki nem talál rád és soha nem lesz megbízásod! Ennek a formája leginkább hozzád kell, hogy közel álljon. Lehet ez blog, Fb bejegyzés, Insta post, Video blog, a lehetőség száma majdnem végtelen.
  5. Kezdetektől építsd az adatbázisod – ma már nem szabad olyan weboldallal elindulni egy online felületen, amely nem hoz „pénzt”! Itt nem a szó klasszikus értelméről van szó, hanem magáról a folyamatról! Egy kezdő vállalkozásnak is és hitem szerint mindenkinek szüksége van klasszikus ügyféllistára, amely csoportban először követők, szimpatizánsok, érdeklődők szerepelnek és ebből kiindulva tudjuk kiszolgálni őket, kapcsolatot tartani velük, illetve idővel vevőkké konvertálni őket.
  6. A meglévő vevő sokkal olcsóbb,mint egy új vevő – Szintén az előző ponthoz kapcsolódva és azt talán logikailag folytatva, statisztikai adatok bizonyítják, hogy egy új vevő megszerzése mindég sokkal több idő és energia /ami pénz/! Tehát bizony fontos annak az adatbázisnak az építése, fejlesztése, hogy minél több szimpatizánssal, követővel, érdeklődővel rendelkezzünk!
  7. Keress partnereket – főleg olyanokat, akikkel hasonló területen mozogtak, mégsem azonos a célcsoportotok! Tehát használhatjátok egymás követőbázisát kiegészítő termék/szolgáltatásként, hogy ezzel is jobban ki tudd szolgálni a saját vevőid! Vagy a másik változat amire ezt értem pl. affiliate partneri kapcsolat, ahol szintén ugyenezzel a céllal, de más eszközökkel dolgozva működtök együtt hasonló területeken!
  8. Fb fizetett hirdetés – Azzal számolni kell és elfogadni ezt tényként, hogy hiába van x ezer követőd egy közösségi oldalon, azok a követők mégsem látnak téged és az oldalad minden egyes alkalmommal, ha te épp postolsz! Bizony hirdetés nélkül csak töredéke követőhöz jutnak el a postjaid, ezt nagyon jól tudod követni az oldalon látható statisztikákból. Igen a Fb egy nyereségorientált vállalkozás, így ő is akkor dolgozik ha pénzt lát belőle. 🙂
  9. Előadások, prezentációk – Kezdőként érdemes minél több helyen megjelenni, értem ezalatt azokat a lehetőségeket, amelynél a célközönséged találkozhat veled. Ahol megoszthatod a gondolataid, nézeteid, esetleg munkastílusod, elképzeléseid a hogyan segítésről. Lehet ez élő webinar vagy online, írásbeli megjelenési lehetőség. Sőt érdemes ilyen megjelenési lehetőségeket tudatosan keresni, sok helyen keresnek szakértőket, cikkírókat. Ezzel mind a két fél tud profitálni.
  10. Nyereményjáték – Indíthatsz nyereményjátékot social felületen vagy a hírlevél olvasóid körében is. Ez mindég egy-egy kampány idején jó, plusz marketingeszköz! A nyeremény legyen a vállalkozásod terméke v. szolgáltatása, építve ezzel is a brandet!

Ha a cikkel kapcsolatban, vagy akár a saját vállalkozásoddal kapcsolatban kérdés merült fel benned, foglalj egy időpontot és szívesen válaszolok rá, vagy akár adok ötleteket a továbblépéshez!

Az első konzultáció mindég 1 órás és mindég ingyenes!