A platformon található tartalom létrehozásáért és kezeléséért a Pinterest Manager felel. Ők felelősek a tűk, táblák és kampányok optimalizálásáért, hogy biztosítsák a maximális láthatóságot és elkötelezettséget a célközönséggel. Ezenkívül elemezniük kell a kampányaik adatait, hogy megállapítsák, mi működik a legjobban, és hogyan javíthatják a jövőbeli kampányokat. Ezenkívül olyan stratégiákat készítenek, amelyek segítenek ügyfeleiknek elérni céljaikat. A Pinterest-menedzsernek is jól kell ismernie a SEO-t, hogy a legtöbbet hozza ki kampányokból.
A Pinterest Manager olyan szakember, aki a „közösségi média” platformon, a Pinteresten található tartalmak létrehozására és kezelésére specializálódott. Ők felelősek azért, hogy olyan tartalmat hozzanak létre, amely rezonál a célközönség számára, optimalizálják a tűket a maximális elkötelezettség érdekében, és növeljék a márka jelenlétét a platformon.
A Pinterest-menedzsereknek kreatívnak kell lenniük ahhoz, hogy vonzó tartalomötletekkel álljanak elő, amelyek vonzzák a felhasználókat és fenntartják az érdeklődésüket. Ezenkívül képesnek kell lenniük az adatok elemzésére, hogy megállapítsák, milyen típusú pinek működnek jól, és melyeket kell javítani. Ezenkívül előfordulhat, hogy más részlegekkel, például marketinggel vagy ügyfélszolgálattal kell együttműködniük annak biztosítása érdekében, hogy erőfeszítéseik összhangban legyenek a vállalat vagy márka általános céljaival.
És miért is hasznos, ha neked van egy ilyen kapcsolatod?
A Pinterest ugyanis már többször elmondtam én is, nem social media felület! Mégis sokak fejében még mindég ez él, ha egyáltalán ismerik az oldalt. Miközben lead generálásra és akár közvetlen vásárlásra is alkalmas KERESŐ FELÜLET, SEGÍT neked organikus forgalmat terelni a linkjeidre vagy a weboldaladra! Persze ha nagyobban gondolkodsz és célzottan szeretnéd megtalálni a célközönséged, van lehetőség már hirdetést is létrehozni, ennek kezelésében is tud természetesen egy Pinterest manager segíteni. Ezek többsége szabadúszóként dolgozik és Magyarországon még elég kevés található belőlük.
Természetesen egyéb platformon – social median- való megjelenés is beletartozhat az igénybe vehető szolgáltatások körébe, hogy minél komplexebb kiszolgálást tudj igénybe venni. Mivel rengeteg olyan kis vállalkozás működik kis hazánkban amely elég kevés forgalmat tudhat magáénak google-ből, érdemes jelen lenni ezen a felületen, hisz akár kitartó munkával ezres nagyságrendben tudunk az oldalunkra forgalmat irányítani. Ezért úgy gondolom hasznos egy ilyen szakember bekövetése vagy megbízása is !